Moje bitva s autorem jistých nesmyslů

17. června 2010 v 21:21 | Julie |  Velká francouzská revoluce
Tak konečně vyhovuju přání své podle všeho budoucí kolegyně Veki a zveřejňuji zde, co mi odpověděl pan Václavek, autor toho na hlavu postaveného článku o Francouzské revoluci. Pokud nejste tak docela v obraze a nevíte, oč se jedná, přečtěte si článek Malá ukázka jedné velké snůšky nesmyslů.
Mrzí mě, že jsem se tomu nemohla věnovat dřív, ale plně mě zaměstnávala uzávěrka klasifikace ve škole. (Hrozila mi trojka z matiky a vzhledem k tomu, že jsem už pátý týden nemocná doma, musela jsem se všechno doučit sama a jít si pak do školy dopsat tři písemky:-( Ale akce se naštěstí zdařila, moje vyznamenání je zachráněno:-)

Takže, drazí přátelé, tady máte odpoveď pana václavka. Napsal mi hned ten samý den co já jemu - což mě dost překvapilo. Každopádně, jestli jsem si o něm předtím myslela, že je alespoň trochu při smyslech, po tomto mailu jsem onu myšlenku definitivně zavrhla. Ostatně posuďte sami - a dobře se bavte:-)

odpověď pana Václavka



Milá paní,

pokud považujete první masové vyvražďování
lidských bytostí v dějinách za něco přínosného
lidstvu, znamená to, že něco s vámi není v pořádku.
Takzvaná francouzská revoluce symbolizovaná
tín nejnestvůrnějším terorem a zmechanizovaným
stínáním hlav za přihlížení davů lidské lůzy,
pro normálního člověka nemůže být ničím přitažlivým.
Byť se bude schovávat za ušlechtilá hesla a proklamace.
Stejně jako tomu bylo svého času se "svobodou" komunistickou.
Jestlipak ti osvobození od údajného jha feudalismu poté
radostně zpívali až v zájmu mocných, kteří uloupili
moc mašírovali složit kosti na některé z Napoleonských bojišť?
Jinak se mějte krásně. Vaši víru si ponechte.
Třeba je vám těch 40 000 setnutých na gilotině málo.
Ať žije král!


Miroslav Václavek
Šumperk

A tady je má odpověď. Uvidíme, jestli bude pan Václavek reagovat i tentokrát...


Vážený pane!

Jak tak čtu váš mail, nemohu se zbavit dojmu, že jste mi odpověděl, aniž byste si ten můj vůbec přečetl. Nebo možná mé argumenty považujete za vykonstruovanou prorevoluční propagandu. Co na tom, že je uznalo a přesvědčivě dokázalo nemalé množství renomovaných historiků... 
Nebudu se zde opakovat, to považuji za zbytečné plýtvání časem. Ale nemohu si odpustit pár slov k tomu, co jste mi napsal.

Označovat Francouzskou revoluci za masové vyvražďování je absurdní - což byste si zajisté uvědomil, kdybyste vzal v úvahu čísla ukazující počet poprav za Revoluce a za vámi tolik opěvovaného feudalismu, která jsem uvedla v minulém dopise. Označit ji pak za "první masové vyvražďování" svědčí o naprosté neznalosti elementárních faktů z historie. Co podle vás byly židovské pogromy, hony na čarodějnice, upalování kacířů a vybíjení domorodých obyvatel Ameriky evropskými kolonizátory? Snad akt humanity? Mimochodem, všechny tyto věci se děli za vašeho oblíbeného feudalismu a s laskavým požehnáním - ne-li přímo na žádost - katolické církve, jednoho z pilířů tohoto obludného systému.

Pokud považujete za znak normality upřednostňování tohoto - včetně nevolnictví, roboty, otroctví, náboženského útlaku apod. - před pokrokem a snahou lidstva získat svobodu, pak plně souhlasím s vaším tvrzením, že nejsem normální.

Co se týče srovnání Francouzské revoluce a komunismu, to jsem již rozebrala minule - a jak jsem avizovala na začátku, nehodlám se opakovat.

Pokoušíte se mi skutečně tvrdit, že útlak za feudalismu neexistoval? Milý pane, opět na vás apeluji, vydejte se do veřejné knihovny a půjčete si nějaký odborný spis o životě lidí ve Francii za vlády Bourbonů. Možná tak přijdete o mnoho iluzí...

A co se týče vámi zmíněných Napoleonských válek, ty rozhodně neschvaluji! Považuji je za zbytečné - stejně jako Revoluci považuji za nutnou a přínosnou. A prosím, než mi napíšete, že za Napoleonovy výboje mohl vlastně Robespierre, vezměte v úvahu toto - Robespierre se - téměř jako jediný - stavěl proti tomu, aby Francie s nějakou válkou vůbec začala. Nehledě na to, že v době Napoleonových dobyvačných výprav byl už nějaký ten pátek po smrti.

Ne, těch podle některých 40 000 a podle jiných 20 000 useknutých hlav mi málo není. Jsem si ale jistá - a mnoho vědců se mnou souhlasí - že ač mezi nimi bylo mnoho nevinných, většina těchto lidí se skutečně dopustila činnosti zaměřené proti jejich vlastnímu národu. Francie byla tehdy ve válce s téměř celou Evropou a navíc se musela vypořádat i s válkou občanskou. Extrémní doba často neumožňuje jiná než extrémní řešení, chce-li země přežít. Neobhajuji revoluční teror, snažím se však na něj dívat v dobovém kontextu, nikoliv z dnešního pohledu. Ono totiž po bitvě je každý generál. Než člověk tehdejší revoluční vládu odsoudí, měl by se sám sebe zeptat, co by dokázal na jejím místě - a upřímně si odpovědět.

Ano, svou víru si ponechám. Stejně jako vy máte plné právo ponechat si tu svou. Uznávám výdobytky Francouzské revoluce, tedy i svobodu slova. Také se mějte krásně.

Ať žije Republika!

(můj podpis)

 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 veki veki | Web | 18. června 2010 v 0:11 | Reagovat

Ahoj,
tak to je vážně úsměvné. Ten pán nereagoval na to, co jsi mu napsala, jen zopakoval to, co napsal v tom článku (respektive co opsal od jiných a uveřejnil).
Pro někoho bude bohužel stále historie jen nanicovatou pavědou... bohužel bude stále snadno zneužitelná (kdo by si to neupravil k vlastním cílům) a bohužel se s tím nedá nic dělat (jen neustále domlouvat a domlouvat)
Strašně si cením toho, že máš tu odvahu vyjádřit svůj názor a podepřít ho důkazy (opravdovými důkazy) Tak by to mělo být.
Alespoň dle mého, asi také nanicovatého názoru.
Gratuluji k matematice, to mě se v životě nepovedlo ;)

2 veki veki | Web | 18. června 2010 v 0:13 | Reagovat

V posledním souvětí má být samozřejmě TO MNĚ SE V ŽIVOTĚ NEPOVEDLO. Omlouvám se.

3 Julie Julie | 18. června 2010 v 10:59 | Reagovat

Díky moc za podporu:-) Jak už jsem psala, existence lidí jako jsi ty je důkazem toho, že rozum a soudnost dosud nezmizely z této planety.

4 citoyenne citoyenne | 18. června 2010 v 11:21 | Reagovat

Ancien régime:Pro naprostou většinu tehdejších obyvatel Francie neexistovala lidská a občanská práva!K tomu každý rok 18OOO popravených.To také nebyl zrovna ráj na zemi.Lépe řečeno nebylo to totiž nic jiného než teror.Nedivím se že Francouzi povstali.Vive le 14 Juillet!

5 louisa1789 louisa1789 | Web | 19. června 2010 v 14:56 | Reagovat

Je krásné vidět dvě tak odlišné věci, jako tyto dva maily. Úžasné je také jak odlišný je konec - ,,ať žije král" nebo ,,Ať žije republika!"
Já osobně se mnohem víc přikláním k té republice

6 Sherin Sherin | E-mail | Web | 19. června 2010 v 18:03 | Reagovat

Nad takovými lidmi nikdy člověk s jistotou neví, jestli se má smát nebo plakat. Ale asi obojí je namístě. Žasnu nad lidmi, kteří o něčem vůbec nic neví, ale stejně o tom dokáží psát a mluvit, ale jediné, co z toho vzejde, jsou samé lži. Bohužel to pak dopadá tak, že lidé, co tomu nerozumí, si to přečtou a pak tomu věří.
Škoda, že ti, které tu on hanobí již nežijí. Myslím, že Robespierre by se uhájil :-) Ale jak řekl po Baudelairově smrti jeden jeho opravdový přítel "On už se nemůže bránit, musíme to tedy udělat my", musíme pravdu hájit už pouze my a nikdo jiný, protože jinak by se mohlo stát, že by pravda mohla být navždy nenávratně překroucena.
Vive la République!

7 Sherin Sherin | E-mail | Web | 19. června 2010 v 18:50 | Reagovat

A také je zajímavé, že ti vlastně neodpověděl na nic z toho, co jsi mu psala 8-O

8 citoyenne citoyenne | 20. června 2010 v 21:25 | Reagovat

A bas le despotisme!
Vive le 14 Juillet!
Vive la Republique!

9 Julie Julie | 21. června 2010 v 15:26 | Reagovat

pro Louisu, Sherin a citoyenne: Merci beaucoup:-)

10 La Duchesse La Duchesse | Web | 29. června 2010 v 19:36 | Reagovat

Tomu člověku evidentně vůbec nedošlo, cos mu chtěla říct anebo si to uvědomil natolik dobře, že nemohl souhlasit, aby náhodou neutrpěla jeho čest. Škoda mluvit.

11 Jacques Cathelineau Jacques Cathelineau | 28. září 2010 v 18:17 | Reagovat

VIVE DIEU ET LE ROY!

ps. co se z "židovské pogromy, hony na čarodějnice, upalování kacířů" dělo ve Francii za vlády Ludvíka XVI.?

12 Julie Francoise Julie Francoise | 28. září 2010 v 19:41 | Reagovat

Nepsala jsem, že za vlády Ludvíka XVI. Jen jsem chtěla ilustrovat, že katolická církev nebyla jen uskupením dobráků, kteří nikdy nic špatného neudělali. Mimoto, ještě za vlády Ludvíka XVI. existovala ve věcech náboženství naprostá nesvoboda - tj. povolena byla pouze církev katolická a co se týče židů, těm dala plná občanská práva až Velká francouzská revoluce.
K tomu vašemu zvolání - slova Vive le Dieu mi nijak nevadí, konečně i Robespierre věřil v Boha. A co se týče toho druhého, myslím si svoje...
Jen tak mimochodem, vy jste dva (myslím vy a Louis le grand) nebo jeden člověk se dvěma přezdívkami? Modlím se za to druhé...

13 Kate Kate | Web | 12. prosince 2010 v 21:19 | Reagovat

Dobře ty :)) fakt se o to zajímáš a baví tě to :)) obdivuju :) já jsem se přišla jen naučit na písemku ale ty tu máš spoustu zajímavých článků, které sem si přečetla. Nám se samozřejmě taky učitel říkal že to bylo velké vyvraždování, ta revoluce ale souhlasím s tebou, po tom co jsem si přečetla.

14 Julie Francoise Julie Francoise | 14. prosince 2010 v 20:24 | Reagovat

Díky moc za podporu:-) Jsem ráda, že tě to tady zaujalo:-)

15 kristian haulik kristian haulik | 22. dubna 2013 v 14:51 | Reagovat

pane vaclavku vam vazne asi  chybi mozek O_O  O_O .odporucoval bych vam psychiatra :-D .jednoho  dobryho  znam nechcete?ale  jestli  se  vam  zda  ze  revoluce  byla  kruta pak  chodte do  nasi  tridi  to  poznate  muceni  nas   ucit! :-D  :-D odporucoval  bych  vam  precist   si   aspon   jeden  seriozni  clanek!ikdyz  pri  vasi  inteligencii nepredpokladam  ze  umyte čist...

16 Julie Françoise Julie Françoise | Web | 23. dubna 2013 v 18:41 | Reagovat

[15]: Dík za vyjádření, pan Václavek je opravdu přírodní úkaz, to se jen tak nevidí:-)))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.